Varza murata

Varza murata


Alimentele fermentate refac starea de echilibru pentru ecosistemul nostru intern.
Varza murata pentru incepatori. Tot timpul am crezut ca muraturile sunt o treaba de mama-bunica. M-am maturizat. E treaba mea acum .

– 2 verze mari
– o mana de marar – uscat potenteaza aroma; la fel de bine merge – si proaspat insa am observat ca dupa dupa zile devine ofilit
– cimbru – o ramurica (uscat sau proapsat)
– apa – fara clor (ca sa se dezvolte bacterii bune)
– sare de mare – fara iod (ca sa se dezvolte bacterii bune)
– hrean – optional (mentine varza ferma)
– timp

1.Varza se da pe razatoare sau se taie fasii fine si se amesteca intr-un bol mare impreuna cu sarea. (Atentie nu se framanta – va elimina multa apa si va deveni foarte moale dupa fermentare)
2.Se adauga ierburile si se acopera cu apa. Lasati timpul sa faca magia aproximativ 2 / 3 zile. Se gusta lighidul dupa o zi pentru a verifica daca este destul de sarat. Ar trebui sa vi se para sarat (nu exagerat).
3.Transferati varza in borcane de sticla si apasati-o bine pana este complet acoperita de lichid.
4.Se pastreaza la frigider pentru a opri porcesul de fermentare.

Important : (cred ca nu pot sa subliniez faptul acesta indeajuns) varza murata ar trebui mancata ca atare si nu gatita pentru a beneficia de maximum de nutrienti – si evident probiotice.
Referinte
http://en.wikipedia.org/wiki/Fermentation_(food)
http://bodyecology.com/articles/boost-your-immune-system-with-cultured-foods#.U3feIJumi7w
http://www.westonaprice.org/health-topics/lacto-fermentation/