Sirop de măceșe – aport de dragoste și vitamina C

Sirop de măceșe – aport de dragoste și vitamina C


Am pus jocul pe pauza si am plecat amandoua sa culegem macese… mai mult eu. B mi-a facut poze ~ 27.

Culesul nostru de macese inseamna mai mult decat Vitamina C:

  • aer curat – am mers pe un deal, in afara orasului la 20 de minute de casa; si da, am urcat-o pe B si in brate – face parte din antrenamentul zilnic de ridicat gantere;
  • soare – vitamina D naturala cat mai putem profita de ea
  • invatarea spontana – copiii mici au dorinta de a invata lucruri si deprinderi noi si aceasta vine in mod natural si spontan; nu e nevoie de un anumit mediu special creat: banca, tabla, profesor, “Eu vorbesc, tu asculti” (eventual si niste maini la spate);
  • hrana vine din natura – cand observam cum creste hrana in mod natural, cand ajungem sa o gasim/culegem atunci o respectam mai mult. Drept urmare B a avut punguta ei in care a strans (cu ajutor) vreo 12 macese, a vrut sa le vada cum se fac sirop, nici nu a mancat de grija lor, a stat langa mine sa le spalam si a fost mandra ca siropul e facut din macesele ei. Deci functioneaza!
  • am dat log out – eu tot vorbesc aici ca mi-am scos copilul la aer curat cand de fapt ea a fost cea care m-a scos pe mine’; deconectare totala pentru o conectare perfecta

 

DSC_1132

 

Revenind,  am facut sirop, in blender cu apa si miere – totul la rece (ma rog temperatura camerei 🙂 ).  Se pastreaza exclusiv la frigider.

De ce nu gatim fructele care au Vitamina C? Pentru ca este o vitamina termolabila – se distruge la o temperatura mai mare de 50 de grade.

Corpul nostru nu produce vitamina C deci trebuie sa o luam din surse naturale, curate.

macese

Consideram portocalele o sursa de referinta in ceea ce priveste continutul de Vitamina C, insa macesele castiga detasat.

Aliment Continutul de vitamina C in mg/100g
Macese  426   (beat that!)
Portocala(proaspata)  53.2

Sursa: http://nutritiondata.self.com/facts/ethnic-foods/10470/2