Cum sa nu te ingrasi in sarcina? (partea 3 din 4)


7. Nu fac sport dar FAC MISCARE si masaj de drenaj limfatic 

Am explicat in alt post de ce nu mai merg la salã si cum nu mã inspira deloc sa fiu consecventã (desi nu imi fur caciula prea des), sã imi iubesc corpul, sã il inteleg, sã mã inteleg si sã mã aud. 
Pentru ca in primavara(2015) am avut nivelul foarte scazut de vitamina D la inceputul anului mi-am facut un plan de actiune pentru a-l ridica. Asta a implicat de minim 4 ori pe saptama sa stau afara in soare in jurul amiezii (atunci se produce vit. D cand soarele e in punctul de maxima altitudine pe cer).

Am ales un pachet 3 in 1:

  • urcat deal,
  • produs vitamina D (25 – 40 de minute),
  • respirat oxigen (, coborat deal).

Referitor la masaj nu am cuvinte sa descriu cat de mult bine imi face. Atat fizic (pune in circulatie limfa) cat si psihic (mai ales daca interactionam putin cu oamenii …. ne lipseste mult atingerea umana).   Sistemul imunitar este pe atat de puternic pe cat de curata ne este limfa. 

Stiati ca bebe se naste cu limfa mamei? Daca mama nu are grija ca limfa ei sa circule libera si curata oare care este sanatatea cu care porneste bebe la drum?  

8. Meditez

Si nu, nu arat asa: meditation monk

  • meditatia nu inseamna sa nu te gandesti la nimic. Nu ar mai medita nimeni. Niciodata.
  • meditatia nu inseamna timp indelungat. Nu e cu sfortare sa stau mai mult decat ma simt eu confortabil – 1 min … 3min … 8 min e perfect. Conteaza calitatea nu cantitatea. Remember?
  • meditatia nu tine de religie, secte, misa. 
  • eu aleg o (in minte) o idee, un gand la care stau si ma gandesc, imi pun intrebari in timp ce curat o rodie, sau aspir, sau intind haine, sau stau in pat relaxata (si da uneori cu ochii inchisi)

Ce schimbari am observat la mine?

  • ma trezesc mai devreme pentru ca
  • adorm mai devreme 🙂
  • dorm muuult mai bine
  • ma ajuta sa fiu mai stabila emotional in preajma copiilor
  • am mai multa rabdare cu mine, cu ceilalti
  • caut mai rar bucuriile ce vin din exterior – ciocolata, cumparaturi, mancare, etc.
  • fac mai mult in timp mai putin – claritate
  • constientizez si ma bucur mai mult de experientele din prezent versus “fericirea va veni dupa ce o sa se intample ceva in viitor” (ex: “o sa imi iubesc corpul DUPA ca mai slabesc vreo 5 kg”)
  • nu (ma) judec asa mult

O carte fascinanta pe tema asta este The Science of Meditation – Daniel Goleman, Richard Davidson.

Principiu: Meditatia ma ajuta sa ascult mai mult CU INIMA.

 

Articole din aceasta serie:  

Cum sa nu te ingrasi in sarcina? – Partea 1 – mancare

Cum sa nu te ingrasi in sarcina? – Partea 2 – somn

Cum sa nu te ingrasi in sarcina? – Partea 3 – miscare & meditatie

Cum sa nu te ingrasi in sarcina? – Partea 4 – in curand