Cum sa nu te ingrasi in sarcina? (partea 1 din 4)

Cum sa nu te ingrasi in sarcina? (partea 1 din 4)


Partea 1 – Mananca asemenea unei zeite

Sa mananci bine in sarcina inseamna altceva decat sa  C R E S T I  cantitatea de mancare. De fapt am observat ca nu cantitatea trebuie crescuta ci calitatea alimentelor.

Si mai mult decat calitatea mancarii calitatea gandurilor si a paradigmelor pe care le preluam din jur fara filtru personal pentru ca datorita lor alegem ce si cum sa mancam, ce si cum sa purtam,  cum sa relationam, etc.

In prima sarcina am luat in greutate 9kg. M-a ajutat Natura (pentru ca nu stiam ce stiu acum): o greata dusa la extrem de tot ce e dulce sau gatit sau procesat in paralel cu pofta de frunze verzi si fructe acre.  Deci salata cu lamai …  multe lamai (3/4 odata) stoarse in ea era meniul default. De fapt greata in sarcina inseamna modul in care Natura lucreaza pentru a face curat in corpul mamei. Postul (indus de greata in acest caz) e cea mai eficienta metoda de curatare. 

Principii care mi-au servit de-a lungul sarcinii:

1. Incep ziua cu apa de merisoare (sau apa cu lamaie sau apa)

De ce ? 

Apa de merisoare

Apa de merisoare

  • asa fac “curatenie in casa” – curat tractul digestiv 
  • ajut procesul de eliminare (primul lucru dupa trezire) – majoritatea kilogramelor acumulate se datoreaza faptului ca nu avem pasul acesta in rutina zilnica
  • ma rehidrateaza atat pe mine cat si pe bebe. De multe ori bebelusul neavand alt mecanism de comunicare a nevoilor sale transmite mesaje prin corpul mamei (1). Poate setea mea nu e tot timpul a mea ci e si a lui.
  • simt ca am facut ceva bun pentru mine si asta ma seteaza pe o traiectorie pozitiva la inceputul zilei.

Principiu: Imi incep ziua cu MINE.

(… si nu cu email, facebook, telefon, stirile de la televizor sau din ziar, nu cu sedinta de la serviciu, in esenta nu-mi incep ziua cu altii si treaba altora etc.)  

2. Mananc multe fructe (extrem de multe) si legume de sezon 

Piata volanta de tarani (si nu supermarketul) e locul de unde imi cumpar mancarea. Dupa cata lebenita am mancat de-a lungul verii sotul si fetita au ajuns sa il alinte pe bebe cu “Ce faci mai lebenita mica?” 

Ce proportie din farfurie sunt alimente crude? Ce proportie de alimente au suferit procesare? Fa un exercitiu si numara cati pasi de procesare poti merge in spate pana la culegerea/recoltarea alimentului ?

Principiu: Traieste aici si acum cu mancare ce creste aici si acum.

Pranzul meu in fata gradinitei - in masina; Brocoli semanat de mine. Fructe culese din gradina parintilor; Pere - gradina proprie.

Pranzul meu in fata gradinitei – in masina; Brocoli semanat de mine. Fructe culese din gradina parintilor; Pere – gradina proprie.

3. Mananc exclusiv mancare pregatita acasa.

Alimente reale. Pranz si cina.

Alimente reale. Pranz si cina.

Din produse fara ingrediente. 

  1. Am spus “pregatita” si nu “gatita” pentru ca mananc simplu: spal, pun pe farfurie, mananc. Sunt insarcinata, nu am energie sa complic situatia cu tocat marunt /calit/ prajit/ fiert /prefiert/ extragatit :).
  2. Infuzez mancarea cu starea mea de bine, cu dragoste, sentimente care se vor reintorce in corpul meu si il vor hrani la alt nivel. Nu ne face bine sa ne “hranim” in fiecare zi cu problemele, energia si gandurile unor bucatari de restaurant (chiar si de cele mai fine restaurante). 
  3. Am inteles ca mancand in fuga, de la covrigariile si patiseriile de pe strada sau de la catering o sa primesc inapoi: un corp incropit in graba, cu o sanatate ce “crapã” la fiecare colt si cotiturã si un aspect fizic de care nu sunt deloc indragostitã. Investiti mai mult de 2% in corpul vostru si o sa obtineti mai mult de 2%.
  4. La nivel fizic evit hormoni, coloranti, e-uri, potentiatori de aroma, vaccinuri si medicamente, zahar, sare, tefloane, uleiuri prajite pana la refuz, aluminiu, etc. Las corpul sa ruleze cu mancare curata ca sa nu creeze la randul sau depozite* de substante pe care nu stie sa le metabolizeze (*depozite = kilograme in plus) .
  5. Nu am retete pentru ca “inventez” meniul pe loc … deci fac greseli, incerc sa le repar, uneori arunc totul. O iau de la capat, fara resentimente :).
  6. Nu iau suplimente de nici un fel pentru ca “mananc un curcubeu” = varietatea in culori e cel mai simplu indicator ca am aport de toti nutrientii necesari mie si lui bebe.

Principiu: Orice (chiar orice) aleg sa (pre)gatesc acasa este de 10 000 de ori mai bun pentru mine decat versiunea de la restaurant sau supermarket.

4. Beau apa si nu lichide.  

Sucuri carbogazoase, sucuri din concentrate, cafea, alcool nu intra in discutie. Deloc. De ce?
Nimic ce vine dintr-o cutie de carton, punga, doza de aluminiu, sticla de plastic si sta pe raft mai mult de 1 zi la temperatura camerei nu are cum sa fie ceva bun pentru corpul meu. Nici light, nici super light nici cu indulcitori artificiali. Imi las ficatul si rinichii in pace.

PrincipiuIntai ingrijeste-te de sanatate si kilogramele vor fi eliberate de corp in mod natural, ca un efect secundar.

 

Articole din aceasta serie:  

Cum sa nu te ingrasi in sarcina? – Partea 1 – mancare

Cum sa nu te ingrasi in sarcina? – Partea 2 – somn

Cum sa nu te ingrasi in sarcina? – Partea 3 – in curand

Cum sa nu te ingrasi in sarcina? – Partea 4 – in curand

 

 

Referinte:

(1) Dr. Fereydoon Batmanghelidj M.D. – Your Body’s many Cries for Water (report)